“Segons Informa Tribuna Ganxona Estic intentant revisar els meus hàbits de veure, a fi de guanyar frescor. Estic intentant no familiaritzar-me amb el que faig.” La citació és del músic John Cage, i l´artista Àlex Pallí (Sant Feliu de Guíxols, 1972) l´ha feta seva a Smashed forms, una exposició que presenta al monestir ganxó i que superposa a la pintura la seva mateixa imatge projectada en una posada en escena del color a la caça d´una forma, o com diu el mateix artista, de “la fricció entre la realitat i la seva representació”. L´exposició, que ha estat prorrogada fins al 4 de novembre, s´ha beneficiat del poder d´atracció de la col·lecció Carmen Thyssen al mateix monestir, que també ha hagut de ser prorrogada (fins al 21 d´octubre) i els visitants de la qual solen aprofitar l´entrada per pujar també fins a l´última planta a veure el muntatge de Pallí.
Smashed forms fa referència a les formes colpejades, esclafades, maltractades, que l´artista ha distribuït en una sèrie de pintures que “reclamen, després de la destrucció, una nova vida”, també en consonància amb la convicció de Cage que allà on s´acaba la bellesa és on comença la feina de l´artista. Al costat d´aquests quadres on la taca pren un poder rellevant, vibràtil i efervescent, Pallí presenta, acompanyades per la música de Smashed sounds, una peça enigmàtica composta per a l´ocasió per Xavi Lloses, dues videoinstal·lacions. En una d´elles, la imatge del quadre projectada sobre la pintura física, cobrint-la i emmascarant-la, crea un efecte d´“eclipsi de la forma”. En l´altra, una obra de petit format és presa a l´assalt per la seva pròpia projecció en grans dimensions, una imatge tremolosa que hi balla al damunt, creix i es multiplica.